torsdag, december 22, 2005

En ängel på tvären!

Åkte tvärbanan igår morse. Stod i min egen lilla vrå (?) och muttrade över den företelse som kallas morgon. Vem kom på att det är "normalt" att gå upp 06.15 fem dagar i veckan? Om ni har svaret på det, hör av er! Jag kräver en utredning av ansvarig myndighet! (Och eftersom detta är Sverige, är jag säker på att det finns en sådan...)
Från ämnet... Stod alltså där på tvären och tyckte synd om mig själv, när föraren plötsligt ställer sig på bromsen. Mig gick det ingen nöd på, då jag redan lutade mig mot en vägg i rätt riktning. Värre hade det kunnat gå för konduktören (kallas de så?) som kom gående i vagnen. Han påbörjade en framåtdykning, men utan att tänka slängde jag ut en arm och lyckades hindra hans framfart så pass att han hann få tag i en stolpe att hålla sig i. (Rena superhjälteinsatsen...) Han sa tack och sen tänkte jag inte så mycket mer på det.
Men ett par minuter senare kom han tillbaka med ett litet klistermärke som föreställde en ängel, på baksidan hade han skrivit "God jul!".

Kanske man kan se det som lite komiskt att en vuxen man ger en annan vuxen ett klistermärke, men gesten var så söt och definitivt annorlunda att jag kände mig glad hela förmiddagen. Inte varje dag man blir utnämnd till räddande ängel!

4 Comments:

At 4:47 em, Blogger Cliff Hanger said...

"Stod alltså där på tvären". Kan tolkas tvetydigt, men det är ju bara roligt. :-)

Tänk att en vuxen man gick omkring med klistermärken i fickan. Men det var en söt gest, jag förstår att du blev glad.

Du är min ängel, sju dagar i veckan. ;-)

 
At 5:41 em, Anonymous Anonym said...

Inbillning kan ju lätt förväxlas med "aningar". Och aningar har ju en tendens att faktiskt stämma in.. Det första man tänker kanske man ska hålla fast vid? :)

Och du, jag går upp 4.30 fem dagar
i veckan. Den första minuten när man går upp vill man dö, men sen rinner det ju bara på. Tycker jag iaf.

Det är jäkligt nice att blogga! Du
lär fastna.. Det är kul att läsa andras bloggar och kommentera. Man får liksom en inblick i hur andra har det, på riktigt.

God Jul!

 
At 8:49 em, Anonymous Anonym said...

Ha! Vilken lirare. Klistermärken. Det vore något det. Med hemliga meddelandet på. Vilken grej!

El Mango. Vilka fina ord. Jag vill också!!! Ska allt leta upp någon som vill säga så (utan påtryckningar).

 
At 6:04 fm, Anonymous Anonym said...

Vad gulligt.
Som sagt, det behövs ju inte så mycket för att man ska bli glad för en dag. Jag vill också ha ett klistermärke nångång.
Fast förra veckan fick jag en chokladkaka av en tjej på bussen som tyckte jag var söt. :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home