torsdag, december 22, 2005

Alldeles för lite magsår i mitt liv!

Ofta läser man om alla de som har för mycket att göra på jobbet. Hur de springer runt som yra höns och odlar magsår. Mer sällan är det nån som skriver nåt om hur jobbig motsatsen är.

Idag satt jag på jobbet och tyckte SÅÅÅ synd om mig själv, precis som jag gjort varje dag den senaste månaden. Vågar knappt skriva att det beror på att vi har lågsäsong och att jag därför tillbringar mycket tid med att inte göra nåt alls, hoppas jag inte får hotbrev nu från alla sönderstressade julfirare... Men tro mig, i längden är det OERHÖRT stressande att inte ha nåt att göra! När man läser aftonbladet.se så många gånger om dagen att man har stenkoll på senaste turen i Linda/Fadde-karusellen och kan citera Spears/Federline, då är det illa!

Det konstiga är att när man har lite att göra, får man nästan ingenting gjort. Man påbörjar nåt, sen tar man en paus och denna är oftast längre än den tid man jobbat. I slutändan blir ju allt klart i tid, men långsamt går det.

Så idag hade jag två mål:
1. Endast gå in på aftonbladet.se en gång per timme. Hade lite abstinensbesvär, men jag klarade det ganska bra.
2. Jobba effektivt i en timme i sträck. Fy va tungt det var! Men jag gjorde det tom två gånger!

Stolt tog jag ett par praliner som avdelningen fått i present, skapade en blogg (dvs denna) och tog julledigt. Det behövdes nu...

Längtar till våren när jag också får gå med i klubben av Losecberoende fjäderfjän!!!