fredag, december 30, 2005

"Det blåser friska vindar!"

Vilket busväder! Var som att titta rakt in i en vit vägg när man drog upp rullgardinen och det blåser rejält. Kuling ute på sjön tydligen. Skulle kryssat med Viking Line idag men nollåttan och vi kom fram till att det inte är SÅ kul att snyta sig i a la carte-restaurangen samtidigt som båten kränger. Har bokat om till nästa helg.

Nollåttan har för övrigt trotsat elementen för att spela biljard med en polare, så jag är gräsänka under dagen. Har tänkt utnyttja min hemmadag med att snyta mig och dricka te, suck! Men jag tror att jag ska vara lite duktig också. Strykhögen börjar se vinglig ut pga sin höjd. Blir nog att sätta på nån film och ta en svängom med järnet. Borde diska också. Fashinerade hur många glas och koppar som går åt när man är två sjuklingar hemma!
Dammsugaren lämnar jag dock till 08'an... *he he he*