tisdag, januari 10, 2006

Man hade iaf Otur med vädret!

Är inflyttad nollåtta sen åtta år och trivs väldigt bra i storstan. Har ju t.o.m. hittat ett alldeles ypperligt mansexemplar här, så det är nog ett safe bet att anta att jag blir kvar här på östersjökusten.

Men ibland blir man SÅ trött på Stockholm och dess väder. Ibland längtar jag till Västergötlands inland och dess något mer förutsägbara väder. Är det kallt, så fortsätter det vara kallt. Är det regnigt, så fortsätter det vara regnigt. På landet ändrar man inte på saker hur som helst.
Men HÄR! Här följer vädret storstadspulsen, konstant förändring utan förutsägbarhet! Ena dagen snöstorm, nästa tö, sen 10 minus igen, sen.. tar aldrig slut! Igår frös jag jag nästan låren av mig vid en promenad ute. Idag är det gråmulet med bara nån minusgrad. Resten av veckan ska innehålla; regn, sol, molnigt, plusgrader och minusgrader. Come on! Give us a break!

3 Comments:

At 3:15 em, Anonymous Anonym said...

Finns det inget annat att skylla på? Eftersom jag rör mig rätt mycket i jobbet och är ute mer än 20 min varje dag? Kom igen, det måste finnas flera... :)

 
At 4:11 em, Blogger Cliff Hanger said...

Slask är ju det bästa som finns. Men inte det slask som ligger på marken alltså, utan att slaska mule. :-) Åh, jag är så romantisk.

 
At 8:13 em, Blogger Cliff Hanger said...

Själv har jag hittat ett både yppigt och i övrigt ypperligt kvinnoexemplar här. ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home