söndag, januari 01, 2006

Nyårsklockorna ringde...

... i mina öron när jag skulle lägga mig igår kväll. Var nere i parken för att titta på fyrverkerier, vilket oväsen! ONT i öronen fick man! Men vackert var det! Folk är inte kloka dock. Tidigare på kvällen var det några som avfyrade raketer en meter utanför vårt fönster! Hjälp!

Själva hade vi några småisar med oss, 08'ans kompis Londonbon hade med sig dessa. Roligast var de små raketerna som såg ut som 2cm långa getingar. Man fjuttade på och slängde iväg dem. När de s.a.s. "exploderade" flög de i väg som en insekt på anabola rakt upp i luften. Ja, hade man tur flög de rakt upp. Några kom nervöst nära våra mössor, men roligt var det!

En annan intressant händelse skapad av Londonbon var skridskobanan i köket. Han fick i uppdrag att steka fläskfilén som legat i marinad (OLJA) under eftermiddagen. I detta arbete skapade han ett icke förut skådat stekos och då vi saknar en ordentlig köksfläkt lade sig oset till slut på golvet. Detta insåg vi när vi senare kom ut i köket och börjde kana runt på den oljehinna som låg där. MYCKET fashinerande! Torkade golvet (och köksluckorna) idag, men det gick inte bort ordentligt ändå. Får ta en sväng till med moppen ikväll. Precis vad man vill ägna sig åt på nyårsdagen... Tur att köttet var gott i alla fall!

2 Comments:

At 5:22 em, Blogger Cliff Hanger said...

Apropå vad londonbon skapade i köket: (a) Ibland är det bra att man inte har brandvarnare i köket. (b) Vet inte om det blev direkt halt på golvet, men det blev verkligen en helt annan friktion på golvet. (c) "Ta en sväng med moppen" - där tänkte jag för en sekund att du skulle ut och åka med någon moped. Och det skriver jag inte för att göra mig lustig, jag tänkte verkligen så, ända tills jag kom på att vi inte har någon sådan moppe, så vitt jag vet i alla fall.

 
At 10:19 em, Anonymous Anonym said...

Haha! Man måste ibland skapa lite spänning i livet :)

 

Skicka en kommentar

<< Home