måndag, januari 30, 2006

Back in business...

Mina vänner, frufrukten är åter i cyberspace. Efter en långhelg på vischan har jag nu återvänt till bredbandets underbara värld. Ett K56-modem gör ingen glad, den saken är säker. Mitt surfande i fredags (den enda dag jag orkade försöka) såg ut som följer:
KLICKA-vänta-vänta-vänta-vänta-vänta-KLICKA-vänta-vänta-vänta-vänta-vänta-KLICKA-vänta-vänta-vänta-vänta-vänta-KLICKA-vänta-vänta-vänta-vänta-vänta-KLICKA-vänta-vänta-vänta-vänta-vänta-KLICKA-vänta-vänta-vänta-vänta-vänta...

Hur länge klarar man egentligen detta? Not very long, kan jag tala om...

En kort sammanfattning av mina bravader på hemmaplan följer.
Torsdag: Fika, promenera med vovven, läsa bok (SENT).
Fredag: luncha, promenera med vovven, shoppa, se "Casanova" på bio.
Lördag: se på hästhoppning (ja, IRL), umgås med familjen, promenera med vovven, umgås med vänner, dricka alldeles för mycket alkohol...
Söndag: vara bakis, mycket bakis! Åka X2000...

Jag och mina old time friends hade iaf väldigt kul på lördagskvällen, så jag antar att det var värt plågan dagen därpå. Tog en riktig barrunda, dvs besökte stadens båda uteställen! Tur att drinkarna bara kostar 54kr för en 4'a, här i storstan hade inte min ekonomi klarat en kväll av denna kaliber. Men hur kommer det sig egentligen att tequila kan verka som en himla bra idé vid midnatt, trots att man VET att det inte är det? Suck...

Det var en sliten lantis som blev hämtad vid tåget av El Mango. Denne var dock SÅ snäll mot sin oäkta fru. Han sa t.o.m. att jag var vacker! (Antagligen var han så glad att inte vara gräsänkling längre att hans syn tillfälligt försämrades, men ändå!) En sån frukt borde alla kvinnor ha när de är bakis!

8 Comments:

At 7:09 em, Blogger Cliff Hanger said...

Men du är ju vacker! Det är bara fakta. Fast du var nog lite extra vacker i mina ögon igår.

 
At 8:43 em, Anonymous Anonym said...

Ja, Trams Bionda! Inte är det något fel på Mangons syn. Ögon som en falk. Det har jag hört.

Den är inte att leka med den där filén. Inte alls. :)
Ni må pröve. Någon dag. Gott till är också klyftpotatis och palsternacka. Ringla över lite olja och flingsalt smaksatt med rosmarin. In i ugn. Mycket bra.

Välkommen hem! Kul att ha dig tillbaka.

 
At 9:23 em, Blogger Thérèse said...

Du provade ingen liggdusch på söndagen? MikeBike brukar ju rekommendera det och han verkar ha rutin på det där med bakfylla

 
At 10:56 em, Anonymous Anonym said...

Äntligen! :-)

 
At 11:03 fm, Blogger Bionda said...

Tack för välkomnandet mina vänner!

Thérèse, liggdusch? Får kolla upp vad Mikebike egentligen menar med detta. Antar att man behöver ett badkar för detta? Duschkabin funkar nog dåligt... ;-)

 
At 8:26 em, Blogger Thérèse said...

Jag har inte riktgit fattat heller. Men han har skrivit om det vid några tillfällen och tog upp det i Christer i måndags (han är ju radiokändis numera som du säkert vet). Skulle nog också tror att ett badkar är bekvämast men han sa i radion att han kurade ihop sig i fosterställning, kanske går i en duschkabin om man är vig. Själv tycker jag det låter lite läskigt att ligga under duschen lääänge när man har huvudvärk, mår dåligt och känner sig allmänt bakfull och risig. Jag föredrar nog sängen då. X2000 låter inte heller som någon höjader en dag då man är rejält bakis

 
At 1:04 fm, Blogger Thérèse said...

Du har fått en utmaning, kola min sida för info

 
At 4:26 em, Anonymous Anonym said...

Kollade in din blogg eftersom vi blev utmanade av Anna W på en kedjebrevsgrej...

 

Skicka en kommentar

<< Home