tisdag, januari 17, 2006

Hybris och andras synder...

La Bionda har varit på konferens. (Därav tystnaden i hennes del av cyberspace.) En givande och intressant upplevelse, både rent jobbmässigt och egocentriskt. Alltid trevligt att få komplimanger och denna gång fick jag dels jobbrelaterade sådana (jag var duktig på this and that), dels rent smicker (många kommentarer att jag var SÅ snygg i håret). Egoboost big time!
Nu är det bara att sätta sig ned och vänta på smällen... Inte sjutton kan man få så mycket självförtroendebyggande input utan att hybrisdemonen kommer och slår en på fingrarna? *Hajenmusiken tonar sakta fram från bakgrunden...*

En annan intressant sak med konferenser är hur normalt smarta och logiskt tänkande personer, helt byter skepnad när det är dags för middag och pub. Att det kanske inte är en höjdaridé att dricka en större mängd alkohol (och då menar jag verkligen mycket) och vara uppe till 03, när man ska sitta på en konferens (med start 08.30) i NIO timmar nästa dag, är ett faktum som helt ignoreras. Trots att dessa människor har varit på otaliga konferenser tidigare! Själv har jag inte varit på riktigt så många, men man tycker att om man gjort samma misstag ett par gånger, borde man ha lärt sig något av det. Men icke...
Nu är det visserligen ganska underhållande att följa partydjurens väg under kvällen och nästkommande lååååånga (om man frågar dem) dag, så jag ska väl inte klaga. Ett gott skratt förlänger ju livet!

Tro nu inte att jag alltid är så himla präktig som jag låter! På mitt förra jobb ägnade jag mig mer åt partajande med kollegor och har tillbringat många långa timmar på jobbet med bultande huvud och/eller sömnbrist. Därför ser jag mitt nuvarande konferensbeteende (minimalt med alkohol och minst sex timmars sömn) som överlevnadsinstinkt.
Blond kanske, men inte korkad... ;-)

3 Comments:

At 5:47 em, Blogger Cliff Hanger said...

Duktig frukthona. Det dekadenta levernet kan du utöva i mitt sälllskap. Det räcker bra så. ;-)

 
At 10:13 em, Anonymous Anonym said...

Svensk på konferens när det blir mat har endast en tanke i huvudet: "GRATIS ÄR GOTT!!!"
måste vara en djupt liggande biologisk faktor...

 
At 12:46 fm, Blogger mikebike said...

jag kommer ihåg när jag var anställd på en reklambyrå. då hade vi en utbildningsbudget på 15000 per skalle/år det var finfint för sista året tog jag en copykurs som var rätt dyr och så gjorde vi en resa till tyskland på "datamässa". det slutade med att vår avdelning (5 pers) åkte dit och avdelningschefens kort gick varmt. allt käk var betalt och det dracks drinkar och sprit på företagets räkning. sedan var vi tre som gick ut på en helt sjukt stor klubb i ett industriområde och drack till klockan 7 på morgonen. kom till hotellet 8 och 8.45 satt vi i bilen påväg till hannovermässan. vi gick där i ett par timmar, drack kaffe åkte tillbaka och sov och gick ut igen. dagen efter åkte vi till ett supermarket och köpte sprit för hela traktamentet 2300kr;) företagsevenemang är de bästa...

 

Skicka en kommentar

<< Home