torsdag, januari 12, 2006

Livets små mysterier...

För det mesta kan jag acceptera att saker och ting inte alltid går att förklara, men det finns en del återkommande händelser som stör mig. Småsaker kan tyckas, men oj så irriterande det kan vara!
Det senaste i raden är kopplingen mellan min stol och min telefon. Måndag-onsdag har vi haft hyfsat mycket att göra, men idag är det lugnt och då uppträder lågsäsongsfenomenet igen: Det kan vara tyst på telefonen under lång tid, men om jag lämnar min stol så ringer det. Hur hänger detta ihop? Har företagsledningen kopplat in nån slags mätare i min sits? När den understiger ett visst värde (ngt som indikerar att jag inte länger sitter), så kopplas ett samtal fram. Eller är det så att mitt tålamod har en viss gräns och att detta sammanfaller med intervallet på de samtal som kommer?

Hur som helst, faktum kvarstår. Sitter jag ned, ringer det sällan. Går jag iväg för att prata med nån, hämta kaffe eller dylikt, då ringer det nästan omgående. Nån teori?

5 Comments:

At 4:58 em, Blogger Cliff Hanger said...

Min teori är enkel men lika god som någon annan. Den stavas Lagen om alltings jävlighet. (Har för mig att den även kallas Murphy´s lag).

 
At 5:41 fm, Anonymous Anonym said...

Någon vill tala om för dig att inte hämta saker själv utan befalla andra att hämta dem åt dig!

 
At 1:31 fm, Anonymous Anonym said...

http://www.murphys-laws.com/

Men jag tror ändå på min egen teori ;)

 
At 5:32 fm, Anonymous Anonym said...

Hello little Bionda, jag antar att du och (den för tillfället) sura frukten delar dator och att du därför inte kan uppdatera? HOppas ni kommer tillbaka snart!!

 
At 9:48 em, Blogger Bionda said...

Hej lilla virvliga vän! Honfrukten har varit frånvarande medan hanfrukten kämpat med elaka virus. Datormedicin är nu ordnat av den eminenta Agipen och ordningen återställd...

 

Skicka en kommentar

<< Home