onsdag, februari 01, 2006

Ovanor...

Anna W utmanade mig att ange fem ovanor som jag håller mig med. Fem? Anna, come on! Frågar du Mangon kan du säkert få femton... But, here we go:

  1. Jag MÅSTE gå på toaletten efter jag har borstat tänderna på kvällen. Går inte i omvänd ordning, då blir det kaos!
  2. Fastnar med blicken på okända människor på pendeltåget, dvs stirrar utan att eg se dem. Pinsamt efter ett tag!
  3. Förlägger ofta fjärrkontrollen. Inte ovanligt att den hamnar såväl i köket som i hallen. Kanske inte lika konstigt som när jag ställde in Polarknäcket i städskrubben dock... (Detta gav iaf Mangon ett rejält skratt!)
  4. Klär av mig på samma fläck på golvet brevid sängen varje kväll. Och blir lika förvånad varje gång som ett berg av kläder har bildats på denna fläck...
  5. Vickar ofta på fötterna, trots att ingen musik spelas.

3 Comments:

At 1:46 em, Anonymous Anonym said...

Nummer fem, du vet vad det kallas va? Omedveten.... mmm. Fjortisuttryck kanske, hehe :)

 
At 1:35 em, Blogger Ina said...

Nr 1,2 och 4 skulle kunna vara jag - det där med klädhögen bredvid sängen... trodde jag var ensam om det! Känns som att till viss del läsa om mig själv, när jag trillade in här via sambon din (om jag fattat rätt bland alla länkar). Vet inte om det är du eller sättet du skriver på, men det blev lite déja vû-känlsa :-)

 
At 7:36 fm, Anonymous Anonym said...

Känner igen mig i det där med att förlägga fjärrkontrollen. Jag förlägger det mesta. När jag inte hittar nåt går jag alltid till laddaren för den bärbara telefonen för att trycka på den där knappen som gör att telefonen piper så att man kan hitta den, men då kommer jag förrstås på att fjärrkontrollen inte kommer att pipa om jag trycker, alltså måste man leta själv! Varför har ingen sett til att det finns sändare på alla såna prylar, typ nycklar, plånbok etc. Då skulle man kunna ha en fjärrkontroll där mn bara trycker på "nyckel"knappen och så pier nycklarna. Fast jag undrar vad som skulle hända om man tappade bort DEN fjrrkontrollen... hemska tanke!

 

Skicka en kommentar

<< Home