onsdag, februari 01, 2006

Svar på utmaning...

Utmaningarna haglar i cyberspace! En ska man väl klara av iaf, Thérèse orsakade detta flöde av svar:

Fyra jobb jag haft:
  1. Turistvärdinna
  2. Supervisor Business Applications (what a mouthfull!)
  3. Black Jack Dealer
  4. Au pair (två gånger!)
Fyra platser jag bott på:
  1. Wittlich (Deutschland)
  2. San Diego (USA)
  3. Ithaca (USA)
  4. Rom (Italia)

Fyra tv-serier jag gillar att se på:

  1. Commander in chief
  2. Prison Break
  3. CSI
  4. Supernanny (I know, yrkesskada)

Fyra platser jag varit på semester:

  1. USA (Bla New York, underbart ställe!)
  2. Island (Bäst i världen!)
  3. Thailand (Härligt!)
  4. Schweiz (På sommaren, kan ni tänka er?)

Fyra filmer jag kan se om och om igen:

  1. Matrix (ettan!)
  2. Lejonkungen (helst på tyska faktiskt. Scar är underbar i den versionen!)
  3. Sagan om Ringen (fast inte för ofta)
  4. SOS (hänger med från barndomen)

Fyra websiter jag besöker dagligen:

  1. Nyhetssidor
  2. Yahoo
  3. Ett antal bloggar...
  4. Google

Fyra favoriträtter:

  1. En riktig italiensk pasta!
  2. Grekiskt, mmm...
  3. Thailändskt (kan dock inte äta stark mat)
  4. Fisk i nästan alla former.

Fyra ställen du hellre skulle befinna dig just nu:

  1. På ett spa...
  2. Under en palm i ett varmt land...
  3. Framför en brasa i en stuga i fjällen...
  4. Under täcket... Hmmm, undrar var El Mango är? ;-)

5 Comments:

At 10:24 em, Anonymous Anonym said...

Men han trivs väl inte under täcket, där är det inte 12-16 grader juh! ;-)

 
At 12:00 fm, Blogger Cliff Hanger said...

Om du inte märkte det var jag faktiskt hemma. Trodde att det märktes, eftersom jag satt ca 5 meter ifrån dig när du skrev detta inlägg... ;-)

Island skulle nog platsat på min lista över vart jag skulle vilja åka, även om det är hård konkurrens där.

 
At 8:39 fm, Blogger Bionda said...

el mango: Ibland är fem meter alldeles för långt bort...

virvla: Trust me, mangon trivs väldigt bra under täcket... ;-)

 
At 1:37 fm, Anonymous Anonym said...

Bionda... Min älskade frukt-fru-to-be. Om en vecka gör jag just det. Ligger och slappar under en palm. I Thailand. Götta.
Så nu blir det inget bloggande från Cissan på några veckor. (typ 2½). Men ni klarar er galant utan. Kommer nog inte att saknas. Men ta det vackert där ute. Hälsa din Mangofrukt. Jag ska försöka njuta av en sådan... ;)

Tjippen!

 
At 10:18 fm, Anonymous Anonym said...

Bionda..You'r on to something. Det är verkligen finurligt det där med tid. Tiden går ju fkatikst så jädra fort när man har roligt, men så otroligt långsamt när man väntar, längtar eller bara har väldigt tråkigt.

Det händer med händer och när det händer kan det hända under täcket... ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home